Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

25 Feb 2013

K-Pop vs keropok lekor


Assalamualaikum.

Sebelum jauh berbicara, biarlah aku buat satu pengakuan dulu kot-kot terlanjur dalam berkata dalam entry ni kan. Bahawasanya saya mengaku:-


Saya tidak pernah ambil tahu/minat KPOP sebelum dan semasa saya menyiapkan assignment ni

Untuk semester terakhir dekat Matrik ni, kami diberi tugasan untuk mengadakan satu forum in English. Forum tu dibuat dalam kelas je. Dan bak kata Sir kami, "You are allowed to choose any topic UNDER THE SUN" See. Maka hasil perbincangan dan memerah tenaga dan buah fikiran, maka datanglah idea untuk mengadakan forum yang bertajuk "KPOP VS KEROPOK LEKOR"

Tajuk macam gempak kan. Tapi....tapi ... permasalahannya sekarang ialah, kami terdiri daripada tiga orang iaitu aku, dan dua orang lagi classmate aku (from terengganu) yang memang sememangnya bukan peminat Kpop .Lainlah kalau memang minat kpop kan macam classmate aku lagi sorang tu, cakap bahasa korea je memanjang(tabik spring la kat dia.) 

Kenapa KPOP VS KEROPOK LEKOR?

Kami bercadang nak perkenalkan Kpop tu (walaupun semua dah tahu kan) then nak cerita lah tentang Kpop fever tu masa forum ni. Sebabnya, Kpop ni kan macam keropok lekor, sedap masa dimakan panas-panas sahaja lepas tu dah tak seronok. Dapat grab tak maksud aku tu? Huhu 

Asal-usul Kpop
Masa dok kaji pasal Kpop ni barulah aku tahu asal usul Kpop ni daripada Jepun rupanya masa zaman penjajahan Jepun. Diorang nyanyikan lagu untuk express diorang punya perasaan. Actually, Kpop ni berasal dari lagu Jepun yang ditranslatekan. Nak tahu lebih lagi? Google sendiri bole? Huhu nanti tak surprise pulak forum aku tu kalau semua dah ceritakan dekat sini. 

Tak ada info pasal Kpop
Bila aku google pasal kpop ni memang tak ada sangat atau bahasa specifiknya tak ada langsung dengan content apa yang aku nak cari untuk forum aku tuh. Kebanyakkannya tentang artis-artis yang diorang minat cam tu je la. Haissshhhh daripada awal sampai akhir ni aku rasa dah nak termutah dah cari info pasal Kpop ni. 


Pada sape-sape yang ada info atau content yang sesuai untuk aku bincangkan dalam forum tu nanti boleh tak share? Dah terdesak sangat dah ni. Forum tuh hari Khamis ni (28 Februari 2013). 

Tolong kami bantu kami...kami bukan peminat Kpop


Aku cuma kenal dia ni je artis Kpop.Sape tahu sape ni? Ce teka..Huhu


3 comments:

✿INA AINAA✿ said...

K a.k.a Korea.. pop tu, artis2 ni... ikut kefahaman ena la.. heheh tapi ena ni bukan fanatuc korea... kureng minat.,, huuuu minat J-Rock or J-Pop je

cerita ku! said...

err.. maaflah admin.. misz hanya minat j-pop berbanding k-pop.. susah nk tolong... maaf lagi sekali

syhrh said...

alahai! susahnya. minat k-pop gitu ll je. so tak explore lebih sebab tak berapa minat nak tahu! HA HA HA. btw sorry ye. pape pon good luck untuk forum awak ye. chaiyokkkk ! (: