Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

19 Dec 2012

Programmer wanna be [Part 2]

Assalamualaikum
Jam menunjukkan 7.24pagi. Lebih kurang setengah jam sebelum ke kuliah. Sempat lagi la pepagi buta ni aku  ni update kan. Ni semua gara-gara keje last minutes. Bangun awal pagi just untuk typing one part of assignment yang nak kene hantar pagi ni. So, bangun pagi dok ngadap cik lappy ni.Haisshhh nyesal pun ada tak buat awal-awal. Salah aku jugak sebab tangguhkan keje. Moral: Jangan sesekali tangguhkan keje. Nanti jadi macam sekarang ni. Assignment, quiz, tutorial semua ada pada hari yang indah ni. Oh Damn! Tapi nak jugok update. Wahahhaa

Berbalik pada cerita programming, kat bawah ni adalah antara coding yang aku buat @ belajar. Coding ni digunakan just untuk lining sahaja. Means nak kebawah kan ke tulisan tu. Nak seiring sejalan ke. Tapi coding memang panjang tahap ular. Haha

Coding untuk tulisan tu seiring sejalan means sebelah-sebelah


Coding untuk tulisan tu dok atas bawah


Setelah diserapkan dengan ilmu, maka boleh lah kita tulis apa-apa yang kita ni. Ni contoh je la kan. Main point kat sini ialah untuk belajar coding lining sahaja.

Poyo betul ayat aku ni :D


Okay! Sekian. Mahu revise Quiz Science Computer pulok. Sempat ke? Lantok..Hahaha

1 comment:

✿INA AINAA✿ said...

susahkan coding ni.. tengok kawan2 ena yg ambil programming masa asasi dahulu, perghh hebat.. boleh buat macam2...