Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

29 Jan 2013

Fenomena Listen sampai ke dalam exam



Alhamdulilah Hari selesai dah exam untuk paper English. 

Apa yang aku nak ceritakan kat sini ialah tentang fenomena Listen. Tapi aku tak nak ulas tentang fenomena Listen yang tengah hot sekarang ni. "Listen...Listen...Listen.." Kadang-kadang aku rasa nak sepok je orang yang dok cakap listen ni masa kita tengah bercakap. Kononnya nak ikut trend, tapi rasa macam dah tak respect pulak aku aku rasa. Even kalau ber-BBM tu pun, masa text je pown, tapi asik la,,, 'Listen...listen...listen"  sampaikan aku dah naik nak termuntah dah dengan perkataan Listen ni. Rasa fed-up pown ada jugak.

Pagi tadi tepat jam 9.00 pagi, di hari yang ceria dan indah, aku pun mulakanlah dengan Bismillah untuk jawab English paper. Bukak-bukak je paper tu, instruction dia " Write summary for the title ''How to e a good Listener" Haissshhhh serious rasa nak muntah masa tu. Sampai dalam exam pon fenomena tu wujud? Mungkin secara kebetulan, tapi entahlah. Huhu.

Dengan keakuran dan muka penuh redha aku pun jawab lah soalan Listen tu dengan penuh khusyuk dan tawadhuk. Alhamdullilah dapat jawab. 

Kadang-kadang rasa nak buat muka macam ni je pada yang dok sebut Listen...Listen ni. Hahaha

Esok paper MATH dan CHEMIST! Takut!


5 comments:

Farah Waheda Wahid said...

nak wat macam mana adik...trending la katakan...ekekeke...banyak2kan bersabar ek...

✿INA AINAA✿ said...

agaklah, ena pun naik muak dengar benda Listen Listen Listen ni.. hurmm.. =.= kadang2, malas nak layan benda yang dah lepas ni... uhuks

Jom Masak Channel said...

haha jgn muntah dah ler. kebetulan kot tu. hahahaha. lawak

fatin aziz said...

samalah...asal bercakap je ada yg nyampuk listen3..mula2 pening gak apalah benda listen3 smua ni. lama2 baru tau..patutlah smpai jadi fenomena pun..hehe

Unknown said...

dah jadi femes perkataan ini sekarang kan