Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

13 Apr 2013

Teman dikala suka dan duka.











Chichi



Ni lah kawan aku kalau aku tengah study malam-malam or petang. Nama dia Chichi. Dia asalnya bukan berasal dari blok ni. Tiba-tiba datang bermastautin dan sekarang dah dapat taraf penduduk tetap dah. Haha.Chichi ni tak berapa sihat dan tak aktif. Dia selsema sikit. So, kalau dia bernafas tu memang kuatlah. Aku pernah je terfikir nak letak vicks dekat hidung dia.Haha. Tapi aku tak teruskan niat aku tu, buatnya lepas letak vicks meninggal pulak Chichi ni, tak ke naya? Haha


Delaila

Haa.. Yang ni  pulak Delaila nama dia. Dia ni garang gila kowt dengan kucing-kucing yang lain. Kerek pown ada jugak dia.Hahaha Kalau bab bagi makan tu, memang bersedia je la kucing-kucing lain untuk dicakar kalau dok sibuk join sekaki.


Angelina
Yang ni pulak nama dia Angelina. Nama-nama kucing ni semua bukan aku yang bagi. Tapi floormate aku. Dan kalau panggil nama diorang ni, berlari-lari kowt datang. Contong panggil "Delailaaaaaa" tiba-tiba dah sampai dah. Hahaha Angelina ni anak kepada Delaila tu. Dia ada 3 ekor adik-beradik, tapi lagi dua maut dalam nahas jalanraya agaknya. Huhu maka tinggal lah Angelina sorang-sorang. Disebabkan kebosanan dia tak de siblings lain, dia berusaha nak ajak Delaila(mama dia) main sama-sama.





"Mama..mama jom lah main sama"




"Jom lah mama...pleaseee"


"Adehhhh tersekat pulak dekat sini...aishh mama ni tak bangun2 jugak ni..tak boleh jadi ni"





"Kene panjat ni,biar mama bangun"


"Yes! Sampaii pun atas"


"One....two....goooo!!!!"


"Adeh mama ni tak de respond langsung lah daripada tadi. Penat dah ni...tidur jom"


"Mama penat ye..tak pe la. Lain kali kita main sama ye.Goodnite mama...Love you"






 "Kadangkala Allah hantar kucing untuk menguji kita sama ada kita sayang atau tidak dengan rezeki Allah. Kerana dia tidakminta ikan baru digoreng, dia tidak minta pinggan yang elok ketika makan, diat tidak minta air untuk membasuh tangan. Dia tidak minta tisu untuk lap mullut. Dia hanya meminta sisa-sisa makanan kita yang tidakhabis dimakan. Jadi janganlah terlalu bakhil dengan sekalian makhlukNya.."


Janganlah menzalimi haiwan terutamanya Kucing.


I'm cat lover!!



p/s:::: Mintak tolong KLIK IKLAN NUFFNANG kat bawah ni boleh tak? Nanti saya klik awak punya balik:)Thank you!!





3 comments:

Unknown said...

I'm a cat lover too!! kt KMP ni belambak gle kucing.. bilik az slalu jd tmpt tdo kucing ^_^ , kucing2 ni slalu tmn az time az lonely, comey sesangat.. kdang dowg xnk kua bilik pon and tdo ngn az

Luqman Zakaria said...

kurlass2 name kucing..hehe

✿INA AINAA✿ said...

MUST LOVE CAT!!! Yeaahhhhh.. ena memang tak boleh tgok kucing, mesti ena nak terkam.. seburuk2 dorang pun, tetap cumil bg ena... awwwwwwwww