Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

31 Mar 2015

Merenung masa depan

Jam 1.22am. 
31.03.2015

Memang pagi buta, tapi panas membahang di Sintokyo ni entah lah.

Berpeluh-peluh aku gigih siapkan assignment individu TSK ni. Bila mana kau kira macam nak gila dan kau tak dapat proove kan jawapan. peeehhh perasaan tu serious, budak math je yang rasa. Hampa dan kecewa macam nak menyanyi di tepi perigi buta. 

ok dah cukup mengarut . (ni semua gara2 tak dapat solve math la ni. haha)


ORAITE, malam-malam ni tah tetiba aku dapat idea dari mana tah, 

aku dah lakar next coming buisness aku lepas grad ni in sha Allah..

YAng pasti, kalau diberi keizinan, aku TAK NAK BEKERJA DENGAN ORANG. 
AKu nak ada buisness sendiri dimana aku lah Boss, dan akulah Worker. 

Untuk membina satu perniagaan itu bukan mudah. 
BUkan modal yang banyak jadi persoalan tetapi KEPERCAYAAN. 

IN sha Allah, apa yang aku sedang dan akan usahakan ini tak lain tak bukan 
untuk mencari redha Allah dan untuk ibu dan ayah serta untuk bakal anak-anak aku nanti. 

Aku harap dapat bagi kehidupan yang sempurna untuk anak -anak aku nanti
semoga mereka menjadi insan yang dapat berbakti pada masyarakat jugak kelak. 

Oranf kata, aku terlalu memikir ke depan, bilamana aku selalu cerita yang aku nak begini begitu untuk anak-anak aku nanti
walhal kahwin pun belum, berkasih pun tiada. 
bagi aku, biarlah.. 
pada aku, suami tahu tanggungjawab dia dan aku jugak berhak memastikan kehidupan generasi aku yakni anak-anak aku. 


JAdi apa yang aku mengarut terlalu panjang ni, hanyalah impin dan in sha Allah bakal jadi kenyatan dengan naka jenama SHAHIRA BORHAN satu hari nani in sha Allah. 

ok. done, 
ini semua terhasil gara-gara stress buat math. haha

ASsalmualaikum

No comments: