Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

8 Apr 2015

TAAT sangat pada Boyfriend/ Girlfriend


Assalamualaikum, selamat tengah hari, petang

Hari terakhir before cuti midsem untuk smester ke-4 ni. Bezanya cuti midsem kali ni aku tak terus balik rumah, aku ke Kelantan dulu in sha Allah. Spend masa dengan kawan-kawan yang akan habis dulu dari aku yang masih ada 4sem di sini. untunglah korang 3 tahun setengah je.

ok. Dengan angin yang tak berapa nak sepoi-sepoi bahasa petang ni, aku jarang nak meluah bab hati dan perasaan dalam blog ni. But since aku realized, blog aku ni hanyablog picisan, bukan ada orang peduli.

SOALNYA HATI

Bila bercerita bab hati ni, aku rasa aku bukanlah pakar sangat. but most of from experienced, aku rasa aku adalah yang boleh dikongsikan. Pada aku, as girls (sebab aku perempuan) kita tak payah lah nak jadi LEMAH sangat or maybe jadi orang yang TAAT sangat towards boys unless lelaki tu adalah husband kita.

Sebab apa tau,
aku perhatikan sekeliling aku sekarang ni, ramai sangat GF YANG TAAT PADA BF. I'm not judging people without knowing them but tu adalah secara random observation aku. Contoh simple, "oh sorry, aku tak boleh join la pegi gathering/ discussion, pakwe aku tak bagi" and Imma like WHATTT? Beb, pakwe tu bukanlah husband yang korang wajib taat.

DONT WASTE YOUR LOVE
Ya, dont waste your love la sayangs semua, coz what tau, imma not says that you are with wrong person, just imagine IF that guys or girls are not mean to be with you. Tak ke buang masa, buang perasaan (ce mana buang perasaan? haha) kan?

So, GIRLS,
Amma like to pointed towards girls coz amma gurls too. IF you are in the relationship, please, please please sayangs, dont gives all of your love to that guy. Simpan sikit yang exsclusive untuk encik husband nanti. Dah kalau semu dah bagi, tak de lagi yang special untuk suami kan. betul tak.

Kalau korng memang dah IN RELATIONSHIP, percepatkanlah perkahwinan tu. Siyesli, korang bercinta lama-lama pun, what for, betul tak? If that guy deny tentang korang punya future bila korang speak out this things, segeralah angkat kaki. Thats means guy tu tak la serious nak angkat korang jadi wife diorang. So, dont waste your TIME.

Kalau boleh kan, korang jangan lah couple-couple ni. DOSA. cakap je kat mak, "mak, nak kawen" (but make sure la part responsibility korang memang  tiptop)

oh aku bukanlah anti-lelaki. Cuma berhati-hati.

dan usaha simpan EXCLUSIVE LOVE for my asben sajor, cewah.

eh, I'm serious ni.

Impian : KAHWIN USIA MUDA siyesli. Doakn ye jodoh dipermudah dan dipercepat. amin
Dengan siapa : TAK TAHU
Bercinta ke : TIDAK


ok korang, sorry kalau ada salah silap,
aku sayangs korang kot, Thats why aku bebel bab ni. hehe
daaa Assalamualaikum




1 comment:

amanina nasuha said...

saaat nyaa hatiii ini nak sangat kawenn..kalau ad jodohhhh heheh