Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

13 Nov 2016

Tak akan miskin pada yang memberi


Assalamualaikum... tak jawab dosa, kalau jawab sayyyangggg. 

Good morning. Alhamdulilah siap dah proposal untuk next research aku ni. Pulun dan akhirnya siap jugak. Tapi bukan cerita research yang aku nak sembang, nak cerita tentang orang yang agak bakhil tak menentu ni. 

Actually, untuk research ni setiap group for sure akan buat different scope, different tajuk.. so nak point yang dekat sini, tak kan ada isu meniru, yelah sebab dah tak sama, apa ke hei nye nak p tiru ye dak?

Tapi, dalam keadaan macam ni, kita sebagai classmate, nak la compare, sama dak format kita dok buat ni, kot tak sama, boleh ubah. Ehhhh punyalah berkira nak bagi research depa. Macam-macam alasan depa dok karang yang memberi erti tak mau bagi hat depa punya.. hahaha aku chill je orang-orang macam ni, sebab ayah aku selalu pesan ' " TAK AKAN MISKIN ORANG YANG MEMBERI" 

So, aku chill. 
Dengan rasa terhina sebegitu, aku siapkan 100% second research dan ALMOST complete untuk second research dalam masa SEHARI. So siap dah semua kerja aku. 

and di saat aku baru nak baring, whats app masuk, "eh, second case ke? dah settle?" Tengok dekat insta stori aku 
la tu. Aku memang suka upload kerja yg aku buat, moga-moga peringatan jugak pada yg belum siap lagi.hehe. 
Dan aku decide malas nak reply lagi. aku nak nikmati masa yg ada lebih kurang dua jam ni before kelas. 

Haha aku kalau dah geram lain macam sikit aku melawannya iaitu dengan settle kan keje aku cepat-cepat
so agios, nak main game.

ingat, jangan kedekut kerja kita, tak lari punya markah kita. dan kalau share pun, pahala untuk kita sebab bantu orang lain. right? 

assalamualaikum.....




tadaaaa ni proposal second research aku yang da settle. lega

No comments: