Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

14 Dec 2012

Terima Kasih Ya Allah


Assalamualaikum

12.12.2012 Hari tu keputusan untuk semester 3 dah pun keluar. Alhamdulilah. Aku dapat mencapai target aku sendiri. Melepasi target. Bersyukur sangat-sangat.


Sesi pemberitahuan result kepada ibu


Aku: Assalamualaikum ibu (suara sedih)
Ibu: Waalaikumsalam
Aku: Ayah keje tak bu esok?
Ibu: Eh, kenapa pulak? Esokkan hari biasa mestilah keje.
Aku: Akak tak dapat sambung belajar lagi dekat sini. Pointer teruk. Nanti suruh ayah datang amik barang-barang akak.
Ibu: Yeke? (Suara dah sedih) Tak pe lah. Tak de rezeki. Nanti ibu bagitahu ayah 
(Suara ibu dah sebak)
Aku:(dengan rasa bersalah) Ibu, Tak de lah, Kakak dapat naik sem lah. Pointer pun meningkat :)
Ibu: Yeke? Alhamdulilah. Buat terkejut ibu je tadi .Tahniah! Anak ibu memang boleh buat punya :) 

Hehehe sorry bu! :p


Terima kasih Ya Allah, Kau beri hambaMu ini rezeki sebegini. Rezeki meneruskan perjuangan yang berbaki satu sem sahaja lagi disini. Terima kasih cikgu-cikgu yang tak jemu-jemu mengajar aku. Terima kasih ibu, ayah sebab meletakkan kepercayaan dalam diri anakmu ini. Walaupun satu ketika dulu anakmu ini pernah berputus asa. Tapi ibu dengan ayah tak jemu-jemu bagi perangsang dan kata-kata semangat. Dengan keputusan yang tak seberapa semoga dapat meraih sedikit senyuman bangga dari kamu berdua. Sayang ibu dengan ayah!


1 comment:

✿INA AINAA✿ said...

Alhamdulillah.. tahniah sis!! hehehe mesti dapat dekan kan??