Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

31 Aug 2016

Kenapa lelaki tak patut upload gambar

Well, Selamat Hari Merdeka!

Aku terpanggil nak update sebab Kenapa Lelaki tak patut upload gambar ke media sosial.
But as well ini semua pendapat aku and tiada kene mengena dengan sesiapa pun.

Before that, aku mintak maaf pada semua lelaki dekat luar sana kalau-kalau terasa dengan pandangan aku.

Pandangan aku ni aku fokus kan pada lelaki yang suka upload gambar diri sendiri which mean alone dalam that pic tak kira la either selfie or gambar dia berdiri terpacak sorang-sorang lepas suruh membe amikkan.
Kalau gambar berbondong-bondong ramai tu, to me its okay la. Maybe dia nak tunjuk his team ke or groupmate ke kan.

So, antara reason kenapa LELAKI TAK PATUT UPLOAD GAMBAR KE MEDIA SOSIAL :-

Kesian

Kesian bukan pada lelaki tu. Tapi kesian pada perempuan-perempuan yang sikit-sikit , "ohhh handsome nyewww bae tu" " maigaddd thats my bubbly boo"
So hipotesis aku, Semakin kurang lelaki upload gambar, semakin kurang perempuan nak menggedik depan skrin telefon sendiri. 

Other than that, if that guy got someone special dalam hati dia, but he's still uploading his selfies and photos, takk ke sama macam that guy's lover seolah-olah macam share her boys with others girls yang like that pics?

Why not kau share je gambar yang kau rasa kau nak upload dengan someone special kan? Be limited edition sikit pun okay kot. At least, kau exclusive to her only.

So well, ni cuma pendapat aku la gara-gara lambakan gambar selfie dekat timeline aku. (aku dah pun unfollow beserta unfriend semua spesis ni. haha)

And aku hope bakal jodoh aku yang tak tahu siapa tu, jangan la rajin sangat upload selfie or gambar awak sorang-sorang okay? Nanti bila kita dah jumpa, share sama-sama je dengan saya okay lepas nikah nanti?

Haha
so, agios
3.21pagi
Malam Merdeka
dan aku depan tv
tapi tv sebagai music background saje


Selamat HARI MERDEKA



 









No comments: