Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

13 Aug 2016

Proud if your are Lefties!
















13 August! Heyyo Happy Lefties day!! The date yang aku selalu celebrate sorang-sorang every year. Yela siapa je peduli kau kidal pun kan. Kah. But I'm proud of myself. *tepuk bahu sendiri.

By the way, aku teringat one things pulak bila tibanya lefties day ni. Korang biasakan kupas buah (kupas eh panggil untuk peel off?) guna pisau buah tu. Sure pernah kan. And nampak smooth je kalau korang kupas buah kan. Means pisau tu akan kedepan and kulit buah pun terkupas and everything right?

But, kalau korang lefties, korang akan berhadapan dengan situasi ini


 Pisau buah tu menghala ke korang. Haha and memang tak selesa gila untuk guna pisau buah ni. Seriously. And biasanya if dekat rumah, ibu or adik or ayah yang akan amik part kupas buah ni because they know how struggle aku nak guna benda alah ni untuk kupas sebiji buah pun.

Dan aku tak tahu kenapa masa hari raya hari tu ibu dengan seronoknya minta aku kupas buah mangga. Aku like, "whattttt" dalam hati je la. oh maybe that time kawan aku datang, so ibu suruh layan tetamu la kot. But tetiba ibu boleh kata dari belakang kat membe aku tu," oh dia kidal, memang susah nak guna pisau tu"

Hahaha aku rasa ibu saje je nak trick aku ni. And ibu berjaya.

Dan muka aku serious blur gila masa ibu suruh kupas mangga tu, sambil kupas, sambil fikir, "macam mana nak kupassss nihhh, ish pisau ni pun akuuu pukul kang"

So conclusion nya, if korang lefties, kita geng, and jangan pernah rasa pelik dengan diri sendiri. but banggalah coz kita UNIK. muehehehehe

and akhir kata dari aku, kidal almost 23 tahun ni,

I MAY BE LEFT-HANDED, BUT I AM ALWAYS RIGHT



                   






No comments: