Followers


AMARAN : Blog ini adalah perjalanan kisah hidup sorang budak perempuan dari zaman sekolah hingga kini, seorang mahasiswi, tahun akhir di sebuah universiti tempatan yang sedang menjalani praktikal di ibu kota Malaysia.

Gaya bahasa yang keanak-anakkan bagi post lama mohon dimaafkan. Tak akan delete post lama. Kerana setiap tulisan, ada ceritanya :) People changes bro!
I LOVE MYSELF VERY MUCH..AND
YOU SHOULD, TOO

6 Jan 2013

Perubahan



Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Tertarik aku untuk berkongsi satu kata-kata "Allah menutup aib kita pada hari ini supaya kita nampak hebat.. supaya kita tidak berasa malu pada manusia lain.....

Allahurabbi.. Sungguh aku sedar bahawa diri ini tidak semulia dan sebaik muslimah-musimah solehah yang lain yang sangat terjaga kesucian nya dan tidak pernah ternoda kesucian hati nya dalam menjaga agama Mu Ya Allah tapi aku hanyalah muslimah yang sudah menyesal akan kesilapan masa lalu ku dan ingin kembali ke jalan Mu Ya Rabb.Sesungguh nya aku tahu Engkau Maha Pengasih lagi  Maha Pengampun.Engkau akan menerima taubat hamba Mu 



Apa yang telah aku lakukan di masa lalu ku?banyak.Terlampau banyak dosa yang ku lakukan.Walaupun dosa-dosa kecil jika dikumpul kan akan menjadi banyak apatah lagi jika dosa-dosa besar yang mungkin aku lakukan kala tersedar mahupun tidak.

Aku takut andai kata perubahan ini separuh jalan. Permudahkan niat aku ini ya Allah. Permudahkan aku. 

Sungguh aku tak mampu berubah secara drastik. Namun akan kucekalkan hati menempuh jalan ini meskipun terlalu banyak perkara lagha yang harus aku tinggalkan.

Andai aku perlu memilih kamu dan jalan ini. Pasti aku tinggalkan kamu demi memlilih jalan yang indah ini. Maafkan aku.Marilah bersama kita mencari redhaNya.  

Bukan niatku membangga diri untuk berubah. Tapi niatku hanya satu bagi mengingati diri sendiri agar terus istiqamah dalam memperjuangkan jalan ini. InysAllah.




Dalam satu petikan Hadis Qudsi, Allah SWT telah berfirman yang bermaksud:
"....barangsiapa yang mendekatiKu sejengkal, maka Aku akan mendekatinya satu hasta. Barangsiapa yang mendekatiKu satu hasta, maka Aku akan dekatinya satu depa. Dan barangsiapa yang datang kepadaKu dalam keadaan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari..."

SUNGGUH! AKU INGIN BERUBAH!

2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

Allah itu Maha Penyayang dan Maha Mengasihani.. bersyukurlah kita dilahirkan dalam Islam.. Allah sentiasa melindungi umatNya.. Sayangi Allah, jangan mahu Allah je sygkan kita

haz said...

insyaAllah. kte perbaiki la diri selagi termampu =)